Avianca


Your ticket – Reimbursement for tickets

Please, check out the rules for requesting reimbursement for tickets

Reembolso para compras efetivadas através de Cartão de Crédito:

The passenger who does not use his / her ticket will have the right, within the 1 year validity period from the data of purchase, to restitution of the sum actually paid. The balance to be reimbursed shall be equal to the residual value of the leg not used, calculated based on the fare, expressed in the national currency practiced by the issuing company on the date of the request for reimbursement.

Reembolso para compras efetivadas através de Cartão de Débito:

If the reimbursement results from passenger convenience, without any modification in the contracted conditions, a service fee will be discounted as per the fare contracted with the company. Titular do Cartão.

Reimbursement for a ticket purchased at a promotional tariff will obey the eventual restrictions contained in the conditions for its application.

The maximum period for processing the reimbursement is 30 (thirty) days, counted from the date of its request. Titular do Cartão. Clique aqui para efetuar download do modelo da Carta de Autorização.

No reimbursement will be owed, if the trip is interrupted at a stopover airport by initiative of the passenger. Titular do Cartão.

For more information, please contact us through the Sales Call Center at 4004-4040 (major cities) and 0300-789-8160 (other locations). carta.reembolso@avianca.com.br e ocorrerá no prazo de até 30 dias a partir do recebimento.

Reembolso para compras efetivadas através de Boleto Bancário

Por medidas de segurança, no caso de compras efetuadas via Boleto Bancário, o reembolso é efetuado individualmente - cada passageiro recebe o valor referente a seu respectivo bilhete sujeito a aplicação de penalidade, conforme regras tarifárias.

Caso se deseje efetuar o reembolso em conta de terceiros (quando a pessoa a receber não for o passageiro), além do preenchimento do formulário online, é necessário envio dos seguintes documentos:

1. Carta de Autorização preenchida e assinada pelo Passageiro. Clique aqui para efetuar download do modelo da Carta de Autorização.

No reimbursement will be owed, if the trip is interrupted at a stopover airport by initiative of the passenger. Passageiro.

For more information, please contact us through the Sales Call Center at 4004-4040 (major cities) and 0300-789-8160 (other locations). carta.reembolso@avianca.com.br e ocorrerá no prazo de até 30 dias a partir do recebimento.

Em caso de dúvidas ou para maiores esclarecimentos, fale conosco pelo Atendimento Online Avianca ou através dos telefones: 4004-4040 - São Paulo e principais Capitais 0300-789-8160 - Demais localidades.

*To request your Amigo award tickets refund , and related information, please call (11) 4004-4040.  

 

Reimbursement

Associated: